AMD daje podršku Raytracing implementaciji uz pomoć Volcano API

Khronos grupa, neovisno tijelo koje upravlja razvojem najznačajnijeg multiplatformskog API-ja na niskoj razini – "Volcano", danas je najavila službenu podršku za implementaciju proširenja ovog multiplatformskog API-ja Raytracing.

Raytracing je tehnika 3D prikazivanja koja realno simulira kako svjetlosne zrake odbijaju ili presijecaju geometriju slike, njihovu interakciju s materijalima i drugim izvorima svjetlosti kako bi stvorili fotorelistične slike. Široko se koristi u filmskoj industriji i drugim 3D zahtjevima velike potražnje, a s novim mogućnostima API-ja Volcano postaje praktičan za aplikacije i igre u stvarnom vremenu. Volcano Ray Tracing (VRT) implementira koherentni okvir Raytracinga u grafičkom API-ju niske razine, transparentno, omogućava fleksibilno spajanje Raytracinga i ubrzanja. Ray Tracing osmijšljen je da bude hardverski agnostičan i na taj način može se ubrzati na postojećim računalnim resursima GPU-a i namjenskim Raytracing jedinicama, sve dok postoje unutar GPU-a.

Ray Tracing se sastoji od niza Volcano, SPIR-V i GLSL ekstenzija, od kojih su neke opcionalne. Primarmo proširenje VK_KHR_ray_tracing pruža podršku za izgradnju  i upravjanje akceleracijama za ubrzanje, nadziranje stanja i statusa zasjenjenja Raytracinga i globalne upite Raytracinga za isprepleteno sjenčanje. VK_HKR_pipeline library pruža niz programskih postupaka zasjenjenja koji se lako mogu povezati s Raytracingom. VK_HKR_deferred_host operations omogućuje intenzivne operacije firmware-a. Raytracing kompilaciju ili CPU ubrzanje građevinskih struktura.

Povodom omogućavanja Raytracinga uz pomoć Vulcan graphic API-ja, AMD-ov potpredsjednik, g. Andrej Zdravković, zadužen za razvoj svih AMD softvera, izjavio je: "Standardizacija Raytracinga u Vulcan API-ju važan je korak ka dostupnosti Raytracinga na širokom rasponu uređaja, kao i omogućavanju potpune iskorištenosti ove tehnologije. AMD će pružiti podršku za sve glavne značajke ovog proširenja API-ja, uključujući "ray shading", "ray queries" i CPU akceleraciju upravljanja strukturom. AMD će usko surađivati s programerima kako bi osigurao izvrsne performanse naše implementacije RayTracing Volcano; ovi napori omogužit će nam da krajnjim korisnicima pružimo vizualno impresivniju grafiku na AMD Radeon GPU-ovima.