Objava rezultata poslovanja ASBISc Enterprises PLC

Objava rezultata poslovanja ASBISc Enterprises PLC za 2006. godinu

ASBISc Enterprises PLC (‘ASBIS’ ili “grupa”), vodeći distributer komponenti za računala na brzorastućim tržištima srednje i istočne Europe, te bivšeg Sovjetskog saveza, objavljuje svoje godišnje rezultate poslovanja iz prošle godine. ASBIS Grupa je završila vrlo uspješno godinu trgovanja sa 31. prosincem 2006., postigavši rekordnih 1 milijardu US dolara prometa. Kao rezultat, dobit je za godinu blago ispred tržišnih očekivanja i predviđanja analitičara.
Sergei Kostevitch, CEO i predsjednik ASBIS-a, izjavio je:  ‘Sretni smo što možemo izvjestiti o ovim rekordnim rezultatima prvi puta nakon izlaska na burzu, te se radujemo daljem napretku razvoja našeg osnovnog poslovanja u distribuciji kao i vlastitog branda, te “white label” proizvoda. Glede budućnosti, fokusirani smo na poboljšanje ponude, te povećanje prodaje proizvoda uz povećanje zarade u odnosu na same troškove, kao i njihovo daljnje smanjenje. Predviđamo da će tržišta na kojima djelujemo ostati kompetitivna i cjenovno ovisna, a istovremeno očekujemo kako ćemo biti u stanju nastaviti tržišni rast koji smo postigli u zadnjoj fiskalnoj godini. Očekujemo održanje našeg vodećeg položaja na tržištu koji je ostvaren snagom naše postojeće infrastrukture, te sposobnošću isporuke novih proizvoda i usluga u najkraćem roku, uključujući inovativne online usluge, prema našoj rastućoj bazi kupaca i partnera. Tržišta na kojima djelujemo su snažna i u stalnom porastu, dok istovremeno ostaju znakovito potcijenjena, što uvelike zanima ASBIS Grupu jer tu postoje izvrsne mogućnosti daljenjeg razvoja. S fokusom na radu razvoja poslovanja kako bi omogućili bolji profit, u iduću godinu gledamo sa povjerenjem u uspjeh. ‘
 
U dvanaest mjeseci poslovanja, zaključno s 31.12.2006., ASBIS Grupa je prijavila povećanje prometa u odnosu na 2005. godinu od 8.3% (2006: US$1.01mlrd. / 2005: US$930.39mil.); povećanje profita od operacija od 30.1% (2006: US$16.08mil / 2005: US$12.30mil); povećanje profita prije oporezivanja od 36.9% (2006: US$12.76mil / 2005: US$9.32m); i povećanje osnovne zarade po dionici od postojećih operacija od 13.9% (2006: 19.7 centi / 2005: 17.3 centi).  ASBIS Grupa je zaključno s 31.12.2006. čvrsto zadržala svoju gotovinsku poziciju i ekvivalenata od US$13.25m što predstavlja blago povećanje u odosu na  2005. godinu gdje je iznosila US$12.18m.
ASBIS Grupa djeluje u jedinstvenom segmentu distribucije IT komponenti u brojnim geografskim područjima.  Prodaja ASBIS Grupe po geografskim tržištima bila je:

 

2006 u US$

 

2005 u US$

 

 

 

 

Bivši Sovjetski savez

491.246.643

 

453.459.232

Istočna Europa

342.540.983

 

313.126.344

Zapadna Europa

88.783.690

 

84.898.710

Srednji Istok  & Afrika

68.656.262

 

54.865.258

Ostali

17.567.019

 

24.039.738

Ukupan promet

1.008.794.597

 

930.389.282

Na tržištu jugoistočne Europe, ASBIS Enterprises ogranak jugoistočne Europe sa US$101M prošlogodišnje prodaje ostvario je povećanje od 35 % u odnosu na US$75M ostvarenih prethodne godine. Dvoznamenkasti rast znači da se ASBIS’ SEE podružnica širi oko tri puta brže od ostalih ASBIS podružnica. Područje jugoistočne Europe sastoji se od ureda u Bugarskoj, Hrvatskoj, Rumunjskoj, Srbiji i Sloveniji. Potrošači iz ostalih brzorastućih zemalja u području – Bosne i Hercegovine, F.Y.R Makedonije i Albanije – trenutno su podržani od postojećih ureda u regiji.
Porast dobiti potaknuta je “grupinim” trajnim jakim odnosima s bazom svjetski poznatih proizvođača i dobavljača uključujući vodeće svjetske proizvođače u industriji, kao što su Intel, AMD, Hitachi, Seagate, Samsung, LiteOn, Kingston, PQI, Toshiba, te stalnim pristupom novih dobavljača u svim regijama poslovanja.
U dodatku, kako je prethodno objavljeno, ASBIS Grupa je ostvarila ohrabrujući rast postotka prodaje kod vlastitih proizvodnih linija Prestigio (prijenosna i stolna računala, LCD TV, LCD monitori, uređaji za pohranu podataka) i Canyon (potrošačka elektroinika i periferni uređaji, uređaji za pohranu podataka).
Jedan od vodećih kontinuiranih trendova poslovanja našeg tržišta je pritisak na sniženje cijene proizvoda, osobito potrošne robe, gdje su zarade ASBIS Grupe principijelno održavane putem prodaje novih proizvoda i nadogradnji postojećih, a gdje je ASBIS Grupa uspjela održati postotak zarade, te ih čak i povećati u nekim segmentima. Ovo je rezultat kontinuiranog poboljšavanja ponude proizvoda, te investiranja u vlastite proizvodne brandove. Povećanje u komadnoj prodaji proizvoda poraslo je otprilike za 40% na više od 16 millijuna SKU-a tijekom 2006. Smatramo da treba naglasiti da je postotak u prodaji kod naših glavnih proizvoda u distribuciji, te od vlastitih proizvodnih marki također povećan za otprilike 20% u odnosu na prošlu godinu.

www.asbis.com