Objava rezultata poslovanja ASBISc Enterprises PLC
Objava rezultata poslovanja ASBISc Enterprises PLC za 2006. godinu
ASBISc Enterprises PLC (‘ASBIS’ ili “grupa”), vodeći distributer komponenti
za računala na brzorastućim tržištima srednje i istočne Europe, te bivšeg
Sovjetskog saveza, objavljuje svoje godišnje rezultate poslovanja iz prošle
godine. ASBIS Grupa je završila vrlo uspješno godinu trgovanja sa 31. prosincem
2006., postigavši rekordnih 1 milijardu US dolara prometa. Kao rezultat, dobit
je za godinu blago ispred tržišnih očekivanja i predviđanja
analitičara.
Sergei Kostevitch, CEO i predsjednik ASBIS-a, izjavio
je: ‘Sretni smo što možemo izvjestiti o ovim rekordnim rezultatima prvi
puta nakon izlaska na burzu, te se radujemo daljem napretku razvoja našeg
osnovnog poslovanja u distribuciji kao i vlastitog branda, te “white label”
proizvoda. Glede budućnosti, fokusirani smo na poboljšanje ponude, te povećanje
prodaje proizvoda uz povećanje zarade u odnosu na same troškove, kao i njihovo
daljnje smanjenje. Predviđamo da će tržišta na kojima djelujemo ostati
kompetitivna i cjenovno ovisna, a istovremeno očekujemo kako ćemo biti u stanju
nastaviti tržišni rast koji smo postigli u zadnjoj fiskalnoj godini. Očekujemo
održanje našeg vodećeg položaja na tržištu koji je ostvaren snagom naše
postojeće infrastrukture, te sposobnošću isporuke novih proizvoda i usluga u
najkraćem roku, uključujući inovativne online usluge, prema našoj rastućoj bazi
kupaca i partnera. Tržišta na kojima djelujemo su snažna i u
stalnom porastu, dok istovremeno ostaju znakovito potcijenjena, što uvelike
zanima ASBIS Grupu jer tu postoje izvrsne mogućnosti daljenjeg razvoja. S
fokusom na radu razvoja poslovanja kako bi omogućili bolji profit, u iduću
godinu gledamo sa povjerenjem u uspjeh. ‘
U dvanaest mjeseci
poslovanja, zaključno s 31.12.2006., ASBIS Grupa je prijavila povećanje prometa u
odnosu na 2005. godinu od 8.3% (2006: US$1.01mlrd. / 2005: US$930.39mil.); povećanje
profita od operacija od 30.1% (2006: US$16.08mil / 2005: US$12.30mil);
povećanje profita prije oporezivanja od 36.9% (2006: US$12.76mil / 2005: US$9.32m);
i povećanje osnovne zarade po dionici od postojećih operacija od 13.9% (2006:
19.7 centi / 2005: 17.3 centi). ASBIS Grupa je zaključno s
31.12.2006. čvrsto zadržala svoju gotovinsku poziciju i ekvivalenata od US$13.25m što
predstavlja blago povećanje u odosu na 2005. godinu gdje je iznosila
US$12.18m.
ASBIS Grupa
djeluje u jedinstvenom segmentu distribucije IT komponenti u brojnim geografskim
područjima. Prodaja ASBIS Grupe po geografskim tržištima bila je:
|
2006 u US$ |
|
2005 u US$ |
|
|
|
|
Bivši Sovjetski savez |
491.246.643 |
|
453.459.232 |
Istočna Europa |
342.540.983 |
|
313.126.344 |
Zapadna Europa |
88.783.690 |
|
84.898.710 |
Srednji Istok & Afrika |
68.656.262 |
|
54.865.258 |
Ostali |
17.567.019 |
|
24.039.738 |
Ukupan promet |
1.008.794.597 |
|
930.389.282 |
Na tržištu jugoistočne
Europe, ASBIS Enterprises ogranak jugoistočne Europe sa US$101M prošlogodišnje prodaje ostvario je povećanje
od 35 % u odnosu na US$75M ostvarenih prethodne godine. Dvoznamenkasti rast
znači da se ASBIS’ SEE podružnica širi oko tri puta brže od ostalih ASBIS
podružnica. Područje jugoistočne Europe sastoji se od ureda u Bugarskoj,
Hrvatskoj, Rumunjskoj, Srbiji i Sloveniji. Potrošači iz ostalih brzorastućih
zemalja u području – Bosne i Hercegovine, F.Y.R Makedonije i Albanije – trenutno
su podržani od postojećih ureda u regiji.
Porast dobiti
potaknuta je “grupinim” trajnim
jakim odnosima s bazom svjetski poznatih proizvođača i dobavljača uključujući vodeće
svjetske proizvođače u industriji, kao što su Intel, AMD, Hitachi, Seagate,
Samsung, LiteOn, Kingston, PQI, Toshiba, te stalnim pristupom novih dobavljača u
svim regijama poslovanja.
U dodatku, kako je prethodno objavljeno,
ASBIS Grupa je ostvarila ohrabrujući rast postotka prodaje kod vlastitih
proizvodnih linija Prestigio (prijenosna i stolna računala, LCD TV, LCD monitori, uređaji za
pohranu podataka) i Canyon (potrošačka elektroinika i periferni uređaji, uređaji
za pohranu podataka).
Jedan od vodećih kontinuiranih trendova poslovanja
našeg tržišta je pritisak na sniženje cijene proizvoda, osobito potrošne robe,
gdje su zarade ASBIS Grupe principijelno održavane putem prodaje novih proizvoda
i nadogradnji postojećih, a gdje je ASBIS Grupa uspjela održati postotak zarade,
te ih čak i povećati u nekim segmentima. Ovo je rezultat
kontinuiranog poboljšavanja ponude proizvoda, te investiranja u vlastite proizvodne
brandove. Povećanje u komadnoj prodaji proizvoda poraslo je otprilike za 40% na više
od 16 millijuna SKU-a tijekom 2006. Smatramo da treba naglasiti da je postotak u prodaji
kod naših glavnih proizvoda u distribuciji, te od vlastitih proizvodnih marki također povećan
za otprilike 20% u odnosu na prošlu godinu.